onsdag 9. januar 2013

tidlig....

eller bare veldig sent?

Jeg kjøpte noen løker her på høsten og dem fant jeg igjen i boden i går.
Kjøpte med jord fra butikken dag og tenkte jeg kunne plante dem nå og sette dem kaldt til nærmere våren......om det går?

Fant en gammel kasse jeg kunne plante i.....og jeg ser for meg ( om det skulle bli noe av) at det kan bli veldig vakkert når dem blomstrer.....frodige hvite!




jeg som gleder meg så mye til våren , var dette en fryd å gjøre i dag.



dette er så spennende for en som har som mål og få grønne fingrer dette året.


krysser fingrer og håper!



fikk et tips på gartnerier å sette dem litt kaldt noen mnd, så nå skal dem få stå i boden....er litt kjedelig å sette dem der, for jeg synes dem er så vakre med bare "knupper".

klem tone
ps. kommer tilbake med bilder når dem er i blomst....fnis!




14 kommentarer:

  1. herlig vårlig... ja skjønnt med den lille spiren som så vidt syns ,- vakker forventning...
    godt nytt år og lykke tilmed løkene...

    SvarSlett
  2. Fint å lage litt "jukse"vår. D
    Gleder meg til å se de i blomst.

    SvarSlett
  3. Sannelig om jeg veit... har ikke gønne fingre ;)
    De kommer vel kansje frem en gang uansett ;)
    Vårfornemelser fikk jeg i alle fall ;)
    Ha en god kveld!
    Klem

    SvarSlett
  4. Å så deilig å se!!!
    ja,dette tror jeg går helt fint jeg!
    Krible ,krible.....
    Klarte faktisk for en gang skyld å huske å plante løkene seint i høst....pleier alltid å finne de i boden i mars.....ho,ho.
    Å nå ble jeg inspirert her flinka!

    Klem klem!

    SvarSlett
  5. Dette kommer til å blomstre så det suser i vinden. Løker er enkle å ha med å gjøre. Bare viktig at de får nok lys når de begynner å strekke seg:) Lykke til!!

    SvarSlett
  6. Det kommer til å bli så nydelig :) er nydelig allerede :)

    Klem Monica

    SvarSlett
  7. Dette blir bra og så godt det skal bli når det begynner å spire og gror ute:)
    Kjøpte noken løk i potte idag eg og så fint det er der dei står i knopp:)

    Fin kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  8. Dejligt med lidt forårsfornemmelse.
    Det trænger jeg også til.
    God aften til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlett
  9. gjorde det samme i fjor. Satte vårblomsterløk i bøtter og spann i kjelleren.
    Men jeg satte de nok litt for tidlig for de ble utrolig lange og stranglete.
    Plantet de på høsten, omtrent på den tida en planter ute.
    Håper du får en flott blomstring til våren.
    Ha ei herlig helg :)

    SvarSlett
  10. Åh...jeg gleder meg også MASSE!!:)Så gøy dette så ut Tone!:)Jeg håper jeg også får..om ikke en frodig hage dette året...vertfall grønne fingre:)hehe..
    ønsker deg en herlig kveld...det lille som er igjen av den..:)Goood klem:)
    Håper det går bedre med "pasienten":)

    SvarSlett
  11. Å SÅ KOSELIGT
    GLEDER MEG SÅNN TIL VÅREN
    BLIR SPENNENDE Å SE DISSE LØKENE DINE BLOMSTRE
    NYT FREDAGEN
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  12. Hei Tonemor!:)
    Først må jeg bare si at vi har IKKE strandlinje altså!Hehe..bare den fine utsikten:)Men skulle gjerne hatt det :)
    Så godt at pasienten får godt stell:)
    Du jeg tør nesten ikke gå inn på fb lenger...hihi...du har jo alltid så mye godt der!!!Blir jo helt sulten!:)Og jeg har liksom en brudekjole jeg skal komme oppi til sommeren:)hehe:)
    Måtte bare ønske deg en god helg:)Håper du koser deg masse!:)Så glad jeg har blitt kjent med deg:)
    Goood klem:):)

    SvarSlett
  13. Hei
    Så koselige bilder, elsker blomster, har et lite gammelt drivhus etter mamma, sår masse frö, så gleder meg til å begynne med det.
    Göy plokke in fargeglade blomster til det vite, da kommer de godt frem, så jeg velkommer våren og frötiden.
    klem aina

    SvarSlett