fredag 22. juni 2012

HJEMMELAGET IS

Så på sommeråpent her en kveld .....og dem laget is.
Det som fristet mest var at dem hadde kokos i.....dette ville jeg også prøve :-)

Fant en enkel oppskrift og satt i gang.....det var virkelig enkelt!


skal dele denne enkle oppskriften med dere :-)

jeg pisket eggedosis av:
4 eggeplommer og 100 g sukker

så pisket jeg 3 dl kremfløte til krem og tilsatte frøene av en vaniljestang
blandet disse sammen og tilsatte kokos c. 50 g

rørte sammen og satte det i fryseren.

FANTASTISK GOD IS!

jeg hadde noen frosne jordbær i fryseren som jeg brukte stavmixeren på og serverte ved siden av.

Skal lage en ladning til i dag (dobbel porsjon), da all is ble spist opp og jeg har lovet nabobarna at dem skulle få smake :-)

Ha en fin fredag!

klem tone




2 kommentarer:

  1. Hjemmelaget is er jo lett som en lek! Må bare lages dagen før eller tidlig morgen før selskapet :P
    Lampa di ble morsom da ;)
    Ha en fin fredag og helg!
    Klem Line

    SvarSlett
  2. Hørtes veldig godt ut - og ikke minst så enkelt at til om med jeg tror jeg må prøve meg på den... Ønsker deg en fin fin søndag!!
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett