onsdag 28. mars 2012

SAKSELAMPE....

......har jeg hatt lyst på en god stund nå, men dem ser ikke ut til å være lette å få tak i.
Synes disse lampene er så flotte og måten dem kan beveges, er så genialt.
Jeg har en godstol som vi alle liker å sitte i, men det er dårlig med lys, så å lese avisen etter det er blitt mørkt er håpløst.

Jeg har spurt på div kjøp/salg sider, og her i forrige uke fikk jeg et tips, om en sånn lampe på Epla....jeg var veldig rask og fikk kjøpe den ....kr. 130,- KUPP!!!


tok ikke lang tid før den kom på veggen, men trengte en lampeskjerm....var oppe på loftet og så om det var noen der jeg kunne bruke.....prøvde noen, men synes ikke dem passet.

 passet fint over godstolen, så nå skal det gå greit å lese og strikke her også (ikke bare tv stol)

 Ja, tilbake til lampeskjermen.....jeg hadde sett disse lampene med skjerm på Linneas Hage, men dem er SVINDYRE!!!

 var inne på siden til Linnes Hage og tittet igjen........da fikk jeg en ide :-)

Da tenkte jeg at en lignende skjerm kunne jeg lage selv ;-)
så meg litt rundt i heimen, da jeg så en blomsterpotte som kunne passe......fant frem drill og hammer....et hull i bunn, det var det som skulle til.

Jeg synes nesten min lampe ble kulere og for ikke å snakke om pris.
Og den passer veldig godt inn med de andre lampene jeg har....rustikke/industriell

her er lampen jeg fikk inspirasjonen fra


Hva synes dere?

klem tone



10 kommentarer:

  1. Nå har du overgått deg selv Tone :-)
    Din skjerm ble mye finere, aldeles rålekkert ble det..

    Greit når man fikser alt selv..

    Solskinnsklem fra Inger M.

    SvarSlett
  2. Veldig kul lampe - morsomt når man får noe spesielt til en rimelig penge.
    Det er min filosofi - hvis jeg kan skaffe noe billig eller lage selv - er det det aller beste.
    Ønsker deg en fin kveld!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  3. Der fikk du en ny innertier, Tone.
    Klem

    SvarSlett
  4. Den vart veldig stilig Tone :)
    Og så masse bedre å bruke 130 kr enn 2300 kr!
    Jammen e du kreativ ;)

    Ha ein flott kveld under den nye leselampa di ;)

    Klem

    SvarSlett
  5. Stilig! Smart å komme på løsninger selv og så masse billigere! Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  6. Hei Tone.

    Fordi jeg synes du har en fin og inspirerende blogg, vil jeg gjerne gi deg en bloggaward!
    Hvis du kikker inn på bloggen min, kan du lese mer om rewarden!
    Det er helt frivillig å være med
    :-))
    Håper du har lyst til å gi awarden videre!!
    Klem fra Inger

    SvarSlett
  7. He he du slutter aldri å overaske Tone, lampa ble kjempe fin :-) Koselig god krok du har også :_)
    ha en fin dag
    Klem Anita

    SvarSlett
  8. Så spennende og utrolig kreativt :-)
    Ønsker deg en fin helg, klem Anita

    SvarSlett
  9. Kjempeflott lampe... god pris og =)) Hyggelig når man kommer over noe man har kikka etter..

    Hvis du ønsker å prøve lykken på et gavekort-ønsker jeg deg velkommen inn på bloggen min ..I morgen bør du følge med =))

    ha en fin fredag

    Kerstin

    SvarSlett
  10. Line B Kittelsrud5. april 2012 kl. 00:16

    Kjenner jeg blir gald av å lese innleggene dine.. Du er kjempe flink.. Liker spesielt godt at du klarer å få ting til å matche og se bra ut, uten at det koster en formue..=) stå på, denne bloggen må jeg nok fortsette å lese..=)

    SvarSlett