mandag 26. mars 2012

Dekket konfirmasjonsbord

Er inne i en tid med masse konfirmajoner nå.

I år er det min sønn sin tur.....blir nok siste gang jeg pynter et konfbord :-(

Jeg elsker å pynte bord og legger mye jobb i det....begynner 1 år i forveien.
Jeg foretrekker tema, synes det er lettere å pynte.


Min datter stod konfirmant for 2 år siden og da var tema, Bondegård ( hun elsker dyr)
Vi leide på en bondegård med mange forskjellige dyr....veldig hyggelig for gjestene å få ri og hilse på disse koselig dyrene ( spesielt nyfødte kalver)

Bordet ble sånn

Lokalet var bare så flott, men kraftige bord og kule stoler.
Bordkortene ble laget av gårdsdyr jeg hadde kjøpt på lekebutikk...boret hull i ryggen og satte i en bordkort holder (kjøpt på panduro)
markblomster ble satt i små vaser kanske tett og serviettene er selfølgelig med dyr, derfor ble dem bare lagt på tallerken.
Jeg lagde en pose med gjestegaver til 42 gjester....slo veldig godt an.

Menyen var koldtbord...passer godt inn på bondegården, siden noen av maten da var kortreist :-)

Om et pr mnd skal jeg i gang igjen ...tema denne gangen er motor...gleder meg!

Ha en fin dag!

klem tone

9 kommentarer:

  1. Praktfullt bord, Tone.<3 Du er kjemeflink og jeg er full av beundring for alt det flotte du lager. Gleder meg til å se neste konfbord.
    Ha en god dag.
    Mange klemmer fra Kirsten<3

    SvarSlett
  2. Så artig konfirmasjonsbord! Det er godt å kunne bruke sine kreative evner i slike anledninger, og det er det som er litt annerledes gjestene også husker. Er sikker på at konfirmanten var fornøydd!! Lykke til med neste bordprosjekt;)

    SvarSlett
  3. så utruleg flott dekket bord, kjekke kreative tips :)

    kjekk blogg du har og, kjem gjerne innom å tar ein kikk ein annen dag og :)

    henriette

    SvarSlett
  4. Så innmari fint bord!Artig å dekke når det er tema...gleder meg til å se motorbordet ditt ;)
    Liljekonvalen din var kjempesøt :D Er så heldig å ha en skråning med liljekonval i hagen :D
    Ha en fin mandag!
    klem Line

    SvarSlett
  5. Det med tema er kjempesmart. Og du er jo helt rå på borddekking.
    Lykke til - gleder meg til å se motorbordet.

    Ha en fin dag.
    Klem

    SvarSlett
  6. SÅ fint det vart :)
    Heldige tenåringar med ei engasjert mamma!
    Gledar meg til å sjå kva du finn på i år,
    så kanskje eg får litt inspirasjon til korleis
    eg skal gjere det om eit par år når det
    brakar laust med første konfirmasjon her i huset ;)

    Ha ein flott dag i sola, her kom regnet tilbake....

    Klem

    SvarSlett
  7. Veldig fint bord!
    Morsomt med tema - det er lettere å pynte da, som du sier. :-)
    Jeg har hatt ganske frie tøyler ved guttas konfirmasjoner - og det er litt mer utfordrende...
    Gleder meg til å se det neste bordet!
    Ønsker deg en fin dag!
    Klemmer, Marianne.

    SvarSlett
  8. Ja, det var veldig fint i Madelens konfirmasjon i idylliske omgivelser, nydelig vær og spennende for ungene (ja for de voksnes del også for så vidt) med alle dyrene.

    Men du trenger ikke å være lei deg for at det er siste konfirmasjonen du får pynte til, for jeg skal ikke sette meg på bakbena når mine skal konfirmeres og du får veldig lyst til å stå for planlegging og pynting! Hehehe ;-)))

    SvarSlett
  9. Nydelig bord med Bondegårdstema!! Gleder meg til å se Motor-bordet ditt!
    Lykke til med forberedelsene!
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett