søndag 14. august 2011

Rabarbragrøt

God Søndag!
veldig høstlig her i dag og veldig kos og drive med søndagsysler inne :-)
for en uke siden kom min 16 årige datter og spurte om jeg ikke kunne lage rabarbragrøt igjen. Jeg har ikke rabarbra på min egen tomt, men jeg viste om noen som har.....spurte pent om jeg kunne komme og plukke og der var det fritt frem....dro en tur i dag tidlig, jeg og hunden ...rabarbraen var  på hell, men jeg fikk med noen stilker.....tusen takk!!! ...nå er det bare å vente til den blir kald, og imellomtiden maler jeg ytterdøren min hvit...tror jeg blir førnøyd med det! ( kommer bilde av døren ettehvert) Ha en kos Søndag!

rensker rabarbraen og hakker opp i terninger

fyller på med vann til det dekker og og her brukte jeg ca. 3 dl sukker. kok til det blir helt oppløst og så tilsett maizenamel blandet i vann til du får den konsistensen som passer deg best.

Hel over i en skål og vent til det blir kaldt.....server med fløtemelk og evt. sukker om du ønsker den søtere.

2 kommentarer:

  1. Kjekt med naboer som har litt i haven sin :-) spennende å se ytterdøren din,blir sikkert fin.

    En fin søndag til deg også
    Klem Anita

    SvarSlett
  2. Hei :)
    Så hyggelig at du ville følge meg. :)
    Ser du har fått meg inn i bloggrollen din men jeg finner deg ikke hos følgerne mine.:(
    Så flott at du la ut oppskrift på rabarbra grøt, har ikke spist det siden barndommen. ;)
    Husker det var noe av det beste jeg visste. :)
    Blir spennende å se døren din når du er ferdig. Tipper det blir kjempefint. :)
    Ønsker deg en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett