søndag 29. juni 2014

lyseblått

Hei!

høstlig vær idag, og da blir det litt innetid = maling!

Jeg har vært veldig klar på at den gamle slitte benken min aldri skulle males....liker den slitte looken ....hærlig patina og sjel.


men idag.....fikk jeg lyst å male den ....blå!
vet ikke helt hvorfor, men tror det ble for mye med det gamle slitte bordet og denne slitte benken 

gikk i boden og fant noen malingspann, og satte igang for å få den rette fargen....blander ofte fargene selv.


må si jeg var veldig skeptisk for å ikke like det, da var det ingen vei tilbake
men jeg kunne ikke være mer fornøyd.....fargen ble helt fantastisk og den passet så fint inn med resten av interiøret.

fikk lyst å male mer med denne fargen.

i løpet av sommeren skal veggene, og flisene på kjøkkenet også males, i hvitt og grått.

klem tone


12 kommentarer:

  1. Benken din ble KJEMPEFIN som blå. Jeg har forandret helt syn på blåfarge det siste året.
    Gått fra å ikke like til å like kjempegodt. Lyseblått er flott.
    Gleder meg til å se neste ting som blir ny i blått.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Oi oi oi, dette ble superflott!! Herlig blåfarge...Og så heldig du var med bordet du fikk - det var knalltøft.
    En stund siden jeg var innom deg, så nå har jeg storkosa meg med innleggene nedover:))
    Ha en fin fin kveld!
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  3. Skjønner at du har vært litt skeptisk til å male den, det blir gjerne sånn med slike gamle ting.
    Men den ble helt fantastisk flott, lyseblått har vært en favoritt hos meg siden jeg var lita jente, og slik er det fortsatt:)
    Blir spennende å se mer du maler:)

    SvarSlett
  4. Huff ja…den var jo så skjønn slik den var den benken at du skulle nesten hatt juling TOne!Men vet du,jeg må bare bøye meg i støvet for dristigheten din og det fine resultat.Det ble jo helt perfekt!!!! :)))
    Kjøkkenbordet ditt er helt fantastisk,så gøy med slit hell!Det var nok meningen!!!
    Toveklem .)

    SvarSlett
  5. Nydelig blåfarge som passer perfekt til et slikt flott gammelt skap. Selv forsøker jeg rett som det er å blande maling, dessverre sjelden med så godt resultat som dette. Gleder meg til å se mere av det du skal male. Er det ikke rart hvordan en nyanskaffelse kan sette igang en kjedereaksjon av forandringsinspirasjon :-) deilig men også litt slitsomt av og til :-)

    SvarSlett
  6. Dette ble fint :) Gøy å lage sin egen fargeblanding. Noen ganger er det greit og gjøre ting en har bestemt seg for ikke å gjøre!! Blir ofte vellykket det.

    SvarSlett
  7. Så fint det ble;-)) Herlig farge...

    SvarSlett
  8. Nydelig farge og nydelig benk ღ
    Love It... Klem fra Mette :)

    SvarSlett
  9. Må si at jeg likte den slitte gamle benken slik den var, jeg er jo glad i slike slitte gjenstander. Og jeg liker jo ikke blått, det er liksom ikke min farge, MEN det er noe med sånn litt støvete lyseblå mot gammelt treverk, det blir så fint! Så jeg synes faktisk det ble helt perfekt med den blå benken mot det gamle bordet, du er så flink til å få det fint!

    Ha en fin sommerdag!

    SvarSlett
  10. Den var fin før men enda finere nå:) og perfekt farge. Er vel lettere å holde ren også kan jeg tenke meg. Jammen er du snar- det der hadde tatt to-tre dager her hjemme hos meg.

    Takk for alltid så koselige ord inne hos meg- setter sånn pris på det :)

    Nyt dagen

    Sommerklemmer fra Monica

    SvarSlett
  11. Det ble utrolig nydelig! kjempefin blåfarge❤️❤️❤️

    SvarSlett