lørdag 17. mai 2014

vestlandstur

var i konfirmasjon på Voss i helgen, til en niese.

Er 20 år siden jeg flyttet fra vest ( sogndal)  til øst ( hadeland) og trives med det......men denne turen tok pusten i fra meg....noe så vakker natur, skal man lete lenge etter.


når jeg bodde på vestlandet, var jeg ungdom og brydde meg ikke om naturen....og man ser som regel ikke det vakre men omgir seg med hver dag.


var en flott og solrik dag, og alt var grønt og frodig.


på fjellet var det magisk , den kritthvite snøen mot den blå himmelen....VAKKERT!!!


gikk i en nydelig skog, ville at den aldri skulle ta slutt.


måtte prøve vangsvatnet.... kaldt!


konfirmasjonen ble avholdt på Smalahovetunet, og flottere sted kunne det ikke vært.....jeg ble helt mo i knærne av den flotte gården, grønt og frodig  og fjellene med snø på toppen.

Jeg har ikke noe ønske om å flytte tilbake, men gjerne en tur til, med den samme naturen og været.

Nå skal jeg ta natta og være frisk og opplagt til feiring av nasjonaldagen i morgen.

klem tone





4 kommentarer:

  1. Ja det er litt rart det der, en ser ting litt andreledes
    når en ikke ser det hver dag tror jeg.
    Og så var jo ikke naturen det viktigste da en var ung nei.
    Har jo også flyttet fra vest til øst.
    Voss er jo flott da, Men litt "trangt" for meg som er Jærbu.
    Ønsker deg en herlig 17.mai feiring :)

    SvarSlett
  2. Vestlandet er virkelig vakkert. Sommeren min er egentlig ikke helt komplett dersom vi ikke har
    vært en tur på Vestlandet. Jeg har ingen røtter der, men er helt bergtatt av naturen der. Vakkert
    hvor hen du ser. Gratulerer med dagen! Kos deg skikkelig i dag.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. Ser ut som en helt fantastisk tur :) Har familie i Sogndal og Hermansverk og det er fantastisk vakkert der borte !

    Ha det så fint Tone

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  4. SKJØNNINGEN❤❤❤
    Jeg så din kommentar hos NIB...... Ble SÅ glad!
    Så flott tur du har vært på!
    Så koselig på Voss ❤

    Er SÅ forkjølet og nå har Casper (13) laget solbærtoddy til mammaen sin;)))

    God klem til snille vakre du❤

    SvarSlett