søndag 2. desember 2012

dekket bordet

til lutefiskmiddagen sammen med gode venner :-)
 

fant disse nydelig soppene og tenkte å bruke dem i en bord dekkning....synes dem ble fine sammen med einer og hyssing...det ser ut som jeg burde stryke servietten, men det er lin og dem er finere som litt skrukne ( rustikk) , synes jeg .
 

 
synes også det er så koselig å gi  gjestene en liten gave.....

 
støpt lys i en gammel kopp.
 
Ble litt hektisk i går så jeg ikke fikk foreta trekningen av giveawayen, men det har jeg gjort nå på morrakvisten......og vinneren ble:
MARENGO!
 
kaldt her  i dag - 17....men når man ser det "påske"været som kommer, er det helt greit :-)
skal smake på julematen idag....pinnekjøtt og ribbe med tilbehør :-)
 
klem tone


9 kommentarer:

  1. Så nydelig dekka kjære Tonemor!
    Du er virkelig flink, skulle vert servitør du ;)
    Kos deg med julematen, eg skal også smake på den i dag, her blir det pinnekjøtt :)
    Ha ein strålande 2.søndag i advent, stor klem :) <3

    SvarSlett
  2. Ja det var et koselig dekket bord. Syns og at det er koselig å
    gi en liten gave til gjestene. Herlige små lys. En lur gaveide.
    Her står pinnekjøttet på komfyren. Gleder meg.
    Ha en herlig 1. søndag i advent :)

    SvarSlett
  3. Hei tone-mor!:)
    Du såååå fint du har dekket!:)Og de soppene var kjempekule!!Passer jo gjerne inn hos meg også nå når jeg plutselig fant ut jeg ville pynte med rødt!:)Så må gjerne se om jeg finner meg et par.hvor har du kjøpt dine?
    Ønsker deg en nydelig dag og kveld!;)God klem:)

    SvarSlett
  4. Jeg har også dekket bord i dag, hyggelig å kunne pynte litt når man får gjester. Bordet ditt ble veldig koselig, et pyntet bord gjør maten enda bedre sa de som var innom.
    Hyggelig du likte adventsstaken min :) Artig å gjøre litt ut av en pynt som skal stå framme 1 måneden nesten :)

    Elin

    SvarSlett
  5. hei,
    tusen takk for alle dine trofaste kommentarer. såååå fint at du ikke dropper meg selv om det har vært stille fra meg meg en tid.
    vakkert bord du har dekket her. liker pynte med slike sopper jeg og.
    var det mye jobb med lys i kopp-laging? tok lang tid? skal det bare smelte eller må man gjøre noe spesielt under prosessen? har kjøpt inn stearin/parafin og ordnet kopper. bare siste rest igjen, men er litt usikker på hvordan gå frem.
    fin kveld til deg,

    klem TOVE

    SvarSlett
  6. Så fint du har laget til, og så koselig gave til gjestene, du er kjempeflink,Tone!:)God advent til deg, kos deg masse!:)Klem fra Else Britt:)

    SvarSlett
  7. Ååå så moro Tone :)
    Hyggelig overaskelse å vinne sånn rett fær jul !

    Nå ble jeg kjempeglad <3

    Klem Anne Kari

    SvarSlett