onsdag 7. november 2012

et tips!

hei, hei og velkommen til nye følgere!
 
ikke bare solgte jeg på messen, fikk kjøpt noe også :-)
vi har vært bare damer intil i år....da fikk vi med en mann som lagde de flotteste ting i tre ....jeg kjøpte med 3 skjærefjøler....liker dem bedre en plastikk og penere å se på :-)
 
den ene jeg kjøpte var veldig stor og lang.....perfekt til serverings"brett".
jeg synes den var veldig ny trehvit, og det ville jeg gjøre noe med....tenkte drivved beis, men så fikk jeg et tips som hørtes spennende ut og naturlige igredienser....jeg prøvde!
 
 
tipset: ta et glass og fyll det opp med eddik og kaffegrut....ta en stålull og vask bort såpen som er tilsatt ...legg den i blandingen og rist godt....stå over natten.....DET klarte ikke jeg, måtte prøve med den gang ;-)

 
synes dette var veldig spennende ...kunne det gå?

 
det kunne det.....helt genialt!
synes fargen ble veldig rustikk og dette skal prøves på flere ting....blir ikke innkjøp av flere bokser med drivved beis...tror nok dette er mye sunnere også :-)
 
 
så dere ser hvorden fargen var før og etter .....hva synes dere?
 
Jeg har meldt meg på Bloggtreff på Gjøvik, fredag ....håper det er registrert :-)
noen flere som skal dit? hadde vært så morro å treffe dere :-)
 
klem tone
 


12 kommentarer:

  1. Så tøff !!
    Takk for tips , samme hva slags eddik man bruker ?
    Hadde meldt meg på men takket nei igår, har litt for mye å gjøre her hjemme.. Kos deg og hils kjente :)
    klem

    SvarSlett
  2. Oi oi....jeg har et nyslipa kjøkkenbord klar for nye eventyr... :) Lukter det ikke av eddiken?

    SvarSlett
  3. hei!
    jeg tenkt ikke på hvilken eddik jeg brukte....så i skapet nå og der stod flasken : klar 7% ...tror ikke det spiller noen rolle, bare det er syre :-)
    etter den hadde godgjørt seg ca. 8 timer, skylte jeg av blandingen og da luktet det ikke eddik.....lukter ikke idag heller :-)

    klem

    SvarSlett
  4. Det var genialt Tone :))Det må være dagens beste tips :)
    + sunt i tillegg;)
    Kjekt du fikk solgt masse på messen ,topp :)

    Ha en flotters dag!

    Klemmer Bente

    SvarSlett
  5. Takk for svar - og ha en fin dag :)

    SvarSlett
  6. Stilig!
    Thanks for sharing :)
    Ha en god dag!

    SvarSlett
  7. Takk for tipset. Dette skal prøves.
    Og ja, du er registrert til bloggtreffet på fredag.

    Klem

    SvarSlett
  8. Så smart!! Kos deg på bloggtreff, og hils kjente. D

    SvarSlett
  9. HEI TONE :)
    SÅ STILIGT!
    GØY Å LAGE TIL SÅNNT SJØL..
    FARGEN VAR KNALL FINE!
    KLEM FRA ELI:)

    SvarSlett
  10. Grattis med overstått marked.
    Fjøla ble veldig kul. Nesten finere enn drivved beis også faktisk.
    Jeg kommer på bloggtreff på Gjøvik, så nå er det bare å lage seg navneskilt.

    Ha en flott kveld,

    SvarSlett
  11. Så tøft,,,,,,dette virket jo kjempesmart,,,,det skal jeg prøv,,,,og billig også.
    Ha en fin tur til bloggetreff....
    Anne

    SvarSlett