onsdag 12. september 2012

MORTER

Jeg har ønsket meg en morter en liten stund......for jeg ønsker å lage mitt eget krydder ( kjøpte med de deiligste krydder fra sverige, men hva gjør jeg når det er tomt) ?
 
Ønsket meg en i granitt, for dem er så stilige......men så at dem var dyre .....men kanskje noen hadde en morter som stod å støvet ned....la inn en forespørsmål på en gis bort side.......fikk napp i dag!!!
 
Hentet den og lykken var stor, da jeg så den var som jeg ønsket :-)
 
 
fant masse hele korn i krydderhyllen som ventet på denne behandlingen.

 
det ble en deilig duft når krydderne ble knust ( litt nysing også, når man putter i hele pepperkorn) ;-)

 
krydderet skal prøves ut på middagen idag....spennende!

 
Heretter skal jeg kjøpe hele korn og knuse mitt eget krydder
(på innvandrerbutikker er det alltid så mye spennende i hele korn)
 
klem tone
 
 
 


11 kommentarer:

  1. Den var kjempe fin og så gøy å lage eget krydder! :)

    Klem Renate

    SvarSlett
    Svar
    1. synes selv den var dekroativ...takk!

      klem

      Slett
  2. Luringen, takk for tips . har maken morter :)
    Kos deg !
    klem

    SvarSlett
    Svar
    1. sikkert mange som har en stående ;-) og det beste er at jeg fikk den GRATIS! liker :-)))

      klem

      Slett
  3. Så flott at du fikk tak i en!! :) Slit an ;)

    SvarSlett
  4. Blir nok ekstra god smak når man lager krydderet selv, må ønske meg en morter jeg også :)

    SvarSlett
  5. Fin morter.
    Og krydderet får mye mer smak når man knuser det sjøl.

    Klem


    SvarSlett
  6. Så koselig,ja,en morter må å du ha!:)Har en jeg også,den er stadig i bruk!:)Legger meg til som følger hos deg!Klem fra Else Britt:)

    SvarSlett
  7. Glemte å nevne Tarzan..sååå skjønn!:)

    SvarSlett
  8. Nå ble jeg inspirert - har en morter jeg fikk i gave som sjelden eller aldri blir brukt.
    Skal kjøpe inn krydder og prøve dette!
    Ønsker deg en fin dag!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett