onsdag 6. juni 2012

Fiskesuppe

fikk plutselig lyst på hjemmelaget fiskesuppe. og viste jeg hadde noe fisk i fryseren som skulle blitt brukt......selvfisket fra Hitra :-)

mann og barn er ikke så begeistret, så jeg lager fisk sjelden, men jeg elsker det! :-)

For å gjøre det litt "barnevennlig" lagde jeg først fiskeboller....det spiser vel de fleste ;-)
masse gode grønnsaker i deilig kraft og fløte, litt laks og fiskeboller....nam -nam!


dekket et fint bord .....smaker alltid bedre da :-)
pyntet litt med reker.


fikk brukt suppeterrinen min også.....den er stor og rommer mye.


jeg trodde først at jeg måtte spise den åleine, men sønnen ville smake.....han fikk en skål, men var skeptisk.......så spurte han om han kunne få en skål til :-)))))
Jeg har ikke laget den med for mye fiskesmak.

lagde noe urtebrød pinner til.....smakte godt ved siden av suppen.

Å spise ute om sommeren er det beste jeg vet.

klem tone

5 kommentarer:

  1. Det så himla godt ut :)

    SvarSlett
  2. Mmm det så godt ut!! Paien din også!
    Fankern at du ikke er naboen min altså :P tihi
    Ha en fin fin kveld Tonemor :D
    KLEM KLEM

    SvarSlett
  3. ELSKER fiskesuppe og fisk generelt, og denne suppa så kjempelekker ut! Har aldri prøvet å lage fiskeboller før. Kunne godt tenkt meg å prøve det. Har du link til oppskriften du bruker eller er den kanskje fra en bok??

    SvarSlett
  4. fiskeboller er så enkelt å lage :-)
    renset fiskefille, kjøres i foodprosessoren sammen med salt, muskatnøtt, potetmel og fløte ( jeg lager mat på slump)
    trekkes i vann i 10 min ....FERDIG!!!

    man kan tilsette masse i "deigen" men siden den skulle i en fiskesuppe, ble den veldig naturell :-)

    klem tone

    SvarSlett
  5. Så herlig fiskesuppa di så ut, masse deilig tilbehør. Jeg ble litt småsulten av innlegget ditt. Suppeterrinen er bare så lekker. Ha en super kveld , klem Anita

    SvarSlett