torsdag 25. oktober 2012

ryddet og fant....

...apotekerflasker!
 
hadde en opprydning i krydderskapet og lengst bak stod det flere apotekerflasker, brune og blanke....hadde helt glemt dem, men ble veldig glad, da jeg ser dem er veldig poppis nå :-)
 
 
de grønne bak er en helt annen sort, men dem frisket opp i kassa :-)
 

 
kassen er helt ny også....enda en gang var jeg så heldig å få komme og plukke ut skatter fra et uthus....jeg fant en del, men det ble satt i garasjen ....noe fikk komme inn, som 2 av disse kassene
 

 
synes det passet å sette disse flaskene i kassen....dekroativt!
 
jeg har fått noen spørsmål om å støpe lys i kopper.....at det ikke var så enkelt å få veken rett i koppen....jeg har ikke tenkt over det, men prøvde å tenne på et lys idag....det brenner så rett og fint i koppen .
 
 
jeg lagde en knute nederst på veken og den treffer så vidt bunnen....den holdt seg i ro når jeg helte på talgen :-)
 
og helt på tampen et syn som møtte meg i dag tidlig
 
 
vakkert, men litt tidlig......måtte la bilen stå idag, da jeg fortsatt er skodd for sommer.
 
klem tone
 
 


6 kommentarer:

  1. HEI,

    samme her,TONE. snøen kom sent i går kveld. hvitt hvittt hvitt.
    jeg tenker støpe lys i gamle kopper... venter på veker. finnes noen med metalldings på den ene enden. tenkte prøve dem.

    fineste kveld til deg ;-e))
    klem TOVE

    SvarSlett
  2. ja, de skulle bestille til meg. 10 stk for rundt 40 kr... veke med metalldings. skal prøve jeg og når det kommer. brukte du vanlig hvit stearin eller prøvd den gel-typen som er gjennomsiktig?

    her laver snøen ned... helt sprøtt. såååå tidlig.
    god natt.
    klem TOVE

    PS.
    KLEMATIS BLOMSTRER FORRESTEN PÅ VEGGEN ENNÅ, LILLA, STORE BLOMSTER...

    SvarSlett
  3. SÅ HERLIGE FLASKER OG KASSEN VAR SUPER TØFF!
    DET ER SÅÅÅ KOSELIGT MED LYS I SÅNNE KOPPER:)
    KLEM FRA ELI:)

    SvarSlett
  4. Ååååå, så fin blogg du har ;o) Jeg får maaange gode idèer, typisk nå som jeg ikke har så god tid til å blogge sjøl ;o)

    Klem, Kari :o)

    SvarSlett
  5. Fiiine flasker :) Ønsker seg!!
    Ønsker deg en nydelig helg!
    Klem Renate

    SvarSlett
  6. Fine slike flasker :))
    Kjempefint å lage lys i slike gamle kopper,takk for tipset :))

    Klem Bente

    SvarSlett