søndag 27. mai 2012

dekket konfirmasjonsbord

God pinse kjære lesere og følgere!

Vi har gjennomført konfirmasjon for min sønn i helgen, og den ble så perfekt som den kunne bli....stålende vær og fantastiske gjester!

Jeg har holdt på i langt tid med forberedelser.


bordet ble satt i en hestesko og det var plass til 41 gjester.....tok bilde av en langside.




bordkortene var laget av en hermetikkboks.....limte på et klistermerke av konfirmanten som liten, på crossen ( den første han fikk som 5 åring) ..metallskiltet ble festet med hyssing og satt på navn med dymo......oppi hver enkelt boks, fikk gjestene en liten gave.
Lysholderene er også blikkbokser (litt mindre) dem ble sprayet med granittspray, for å få en maskulin look.


jeg valgte å pynte med hvite hortensia , da jeg ikke ville ha så mye farger som tok oppmerksomheten fra bordkortene......og hortensian er så bugnende og man trenger ikke så mange.


lille tilje på 1,5 år fikk en gave som passet best til henne ;-)
Ville ønske hver gjest velkommen , så da ble det denne løsingen, som jeg var veldig fornøyd med :-)


en bok som alle gjestene kunne skrive en personlig hilsen....og jeg må si det er rørende lesning.


mens gjestene fikk litt forfriskende og minglet, så hører vi motorduren fra jordet....der kom markus som han hadde ønsket....på crossern sin :-)...fikk en oppvisning, og det var mye gjorde å utfolde seg på :-)


Markus var så fornøyd....og det var en dag han aldri glemmer!

Nå er det straks klar for konfirmasjon nr. 4 på 3 uker

klem tone






12 kommentarer:

  1. Flott pyntet bord, Tone.<3 Du har alltid så strålende ideer.

    Flott gutt, Markus.<3

    Klem fra Kirsten

    SvarSlett
  2. Gratulerer med overstått dag! For en flott og stram kar! Og dette er de tøffeste bordkortene jeg noen gang har sett!!! Er så imponert, og det var nok gjestene også, kan jeg tenke meg;)

    SvarSlett
  3. Dette må vel være det beste konfirmasjonsselskapet EVER!!!
    Til og med gjestene fikk gaver...

    Omgivelsene var jo helt perfekt for Markus sin "ankomst" i selskapet:-))

    Bordkortene og "minneboka" var jo bare helt genialt!!

    Var nok et selskap som var en "prins" verdig, all honnør til deg og Markus (og resten av fam.)

    Klem fra Inger M.

    SvarSlett
  4. Kjempestilig bord, nå skjønner jeg hva du skulle ha alle hermetikkboksene til :) En konfirmasjon som mange vil huske forever, der konfirmanten showet på jordet.

    SvarSlett
  5. Lekkert bord og kjekk konfirmant!
    Fortsatt god pinse!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  6. Kjempe lekkert bord Tone, masse kraativitet her. Fine bilder. Godt at konfirmanten er fornøyd :-))

    Klem Anita

    SvarSlett
  7. Hortensia som bodpynt kan jo aldri bli feil! Pent bord du hadde dekket. Gøy å dekke til mange gjester og gjøre seg flid med pyntingen. Og for en kjekk kar i skjorte, slips og vest!! Takk for koselig hilsen hos meg også og ha en koselig kveld videre. Deilig at det er fri i morgen også =))

    SvarSlett
  8. Du er helt rå!!
    Og for en flott konfirmant - stilig at han ankom selskapet på en litt utradisjonell måte.

    Du må nok pusse sølvkoppene hvis du skal ha dem blanke :)).

    Klem, og fortsatt god pinse.

    SvarSlett
  9. Sitte her og e ganske imponert - og veldig gla for at du he guttekonfirmasjon to år før meg ;) Så kan eg tjuvlåne litt idear som eg kan lagre til eg trenge dei ;) For eit utrulig kreativt påfunn med blikkboksane og presangar til gjestane (du hadde det til frøkna også, syns eg å huske?). Og for ein flott konfirmant!

    Gratulere med vel overstått dag til både deg og Markus! No kan du vel senke skuldrane og kose deg med sommaren ;)

    Klem

    SvarSlett
  10. For et flott bord og for en jobb du har gjort !!!
    IMPONERT !!!
    Stilig med motorsykkel kjøringen :)
    Flott gutt du har :)

    klem !!!

    SvarSlett
  11. Så griselekkert bord Tone! Flink du er =)
    Virkelig Markusstil skjønner jeg! Også så kult med crossinga ;)
    Kjekk gutt da!
    Ha en fiiin uke=)
    KLEM

    SvarSlett
  12. Så utrolig flott du hadde laget det til!!!
    Veldig sansen for det maskuline og "enkle" (i farger og oppsett, men ikke å lage til selvfølgelig!) Litt av en jobb du har hatt, skjønner du må starte tidlig! Imponert over at du til og med har gave til alle gjestene!!! Tenk å komme på noe til ALLE, som passer!!!!
    Dine gjester, som selv om de sikkert er godt vant hos deg, må da være imponert!
    Ha en fin helg!
    Klem, Anita ;)

    SvarSlett